reklama

Jablučka a murny

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Joško: „Laci ši to čul, že dzeci f školoch budu jesc jabluka a murnu?"
Laci: „Ta co, mľečnu dzešatu uš nechcu abo co? Sebe pamätam dodneška jak sme jedľi suhe rošky s mľekom."
J: „Hej a kruciľi sme še dookola po školskym dvore jak take huši. Pamätaš jak še Pokutova nahaňala po hodbe a roztarhala saček s mľekom? Ja dodneška čujem toten smrod."
L: „Sebe pamätam, ja tote rošky jedol jak kukuricu. Najskorej som dookola skuru oskubal a potom som zjedol ostatek bo to bulo najľepše. A najlepše nakonec ne."
J: „Hej a jak sme vypiľi mľeko, ta sme nafukľi sačky a potom ich praskaľi. A učiteľoch išlo poražic he, he."
L: „Jošku, to dneška uš dzeci neznaju co to buľi za lakocinky na dzešatu. To dňeška ľem same čokolatky, žuvačky, hamburgery, hranolky, kečupy, hujoviny..."
J: „No ta sluhaj Laci tu, som čital v novinkoch, že Brusel chce, aby še naučiľi jesc ovocie a žeľeninu. Ta budze dotovac poľnohospodaroch, že by totym dzecom daľi zadarmo jablučka a murnu."
L: „A to chto toten Brusel? Mohol by dac aj mojim zajacom, bo še mi nechce furt trojku tarhac."
J: „Ta Anderlecht."
L: „Jáj, už znam."
J: „Keby ši tam mal znameho, ta možno, že by ci aj poslaľi dajake, aľe ket nemaš ta zapomni. Tam byrokracija jak u nas. To še radši ic opytac do zelovocu a ci daju skorej dajake to jablučko jak tote."
L: „Aľe šak ket potporuju totych poľnohospodaroch, ta čom nepotporja i chovateľoch pes pobije. Šak znaš co to je zajacom furt zhaňac trojku a murnu? Uš me boľa križe jak stareho capa. A murna ne zaš aš taka lacna. Mušim potom tote zajace predavac drahši."
J: „Pravdu maš. Maš drahe tote zajace. Ale zajačky to fajne. Na šmetanke s gruľami ta to láčis. Brusel by mal potporic i jedakoch jak som ja. V roboce veľo nezarobim. Znaš jak, podnik nema odbyt, šufľe še plano predavaju, ta mame po premioch a aj odmenoch. Aľe keby ho potporil Brusel ta by nebulo plano."
L: „No ale ta uš neprehaňaj, šak nemože šickych podporovac ne?"
J: „Na co šickych. Stačilo keby potporil naš podnik zo šufľami. Mi by maľi odmeny a premie. Od tebe by som kupil teľo zajacoch, že by ši za to mohol kupic teľo trojky a murny, že by ci bulo plano. A poľnohospodare by buľi take radzi, že by od Bruselu nepytaľi ani korunu."
L: „To ši dobre vymyšľel Jošku. Doras pišem Piťovi do Anderlechtu, možno daco vybavi."

Stano Kočiš

Stano Kočiš

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  9x

... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu