reklama

Šesť dní (St. Gilles)

Deň druhý.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

 Na druhý deň o šiestej ráno sme už vyrážali na cestu smerom do St. Gilles, kde sa nám zhruba po troch kilometroch chôdze podarilo stopnúť starého nervózneho Francúza na bielej dodávke. Z jeho monológu si pamätám iba pokrikovanie „Alle madame! Alle!“, a trúbenie na postaršiu asi sto kilovú pani ako pomaličky zvláda pred nami úzky kamenný most na bicykli. Vysadil nás v centre kde sme prišli k prvej pumpe s nápisom Eau Potable a hneď sme vypili asi dva litre. Po očistení nápisu od starého machu a objavení skrytého slovka Non, sme boli nakoniec radi, že sme sa napili skôr, ako sme niečo zistili. Pokračovali sme pešo až na farmu kde by nás relatívne mohli prijať aj bez pracovného povolenia. A tak aj bolo. Pracovné povolenie sme nepotrebovali, ale až o rok, keďže tento už mali plno. Po tejto poslednej skúsenosti sme stratili chuť do ďalšieho hľadania práce na farmách a rozhodli sme sa vrátiť domov. Stopli sme dvoch mladých Francúzov na aute značky Peugeot, ktorých temperament viac hovoril o ich toreadorských predkoch a užití nejakého „povzbudzovadla“. Nakoniec sme v bezpečí zaflekovali pred obchodným domom a už sme ich viac nevideli. Kúpili sme si lacné sladké chleby, vodu, ovsené vločky a nutellu. Do Arles sme sa zviezli s mladým manželským párom. V meste sme si kúpili fľašu červeného a otvorili mäsovú konzervu, ktorú som si šetril celý ten čas stopovania, takže mi v ruksaku ostalo iba asi kilo cestovín a tri kila sójových kociek, ktoré mi vydržali ešte celý prvý ročník na výške. Po obede sme sa rozišli a začal som stopovať smerom do Aix-en-Provence na výpadovke. Asi po pol hodinke mi zastavili dvaja mladí Francúzi na Renualt Clio, ktorý mali tiež namierené do Aix, takže naša konverzácia mohla začať a o päťdesiat kilometrov skončiť, keďže som už použil všetky anglické slová, ktoré som vedel. Medzitým sme nechtiac vybočili z diaľnice a zvyšok cesty pokračovali po priľahlých cestách, vedúcich cez malé provensálske mestečká. Celou cestou sme trúbili na svadobčanov o ktorých nebola núdza, keďže bola sobota. V Aix som vystúpil na výpadovke a začal stopovať do Nice. Znova som mal šťastie a zhruba po dvadsiatich minútach mi zatavila krásna Francúzska, ktorá mohla mať niečo cez tridsať. Spolu s ňou cestovali aj jej dve dievčatá. Debata sa strhla od Paríža cez Slovensko až po Juhosláviu. Bola milá ako aj jej deti. Vysadila ma v Cannes na benzínke a ja som skúšal stopovať ďalej, ale po takej hodinke som to vzdal. Začalo sa stmievať a ja som si začal hľadať nocľah v priľahlom parčíku v areály benzínovej pumpy. Našiel som si zašitý flek pod starou borovicou a  nechápem ako ho aj ten úchyl mohol nájsť. Asi ho poháňal jeho chtíč a keď tam stál tri metre oproti mne a čumel na mňa ako si ležím v spacáku, začal som sa baliť a odišiel som k benzínke. Ako som tam dorazil zastal vedľa mňa starý Mercedes a z neho vystúpil on. Ešte chvíľu tam obsmŕdal a odišiel. Vedel som, že sa ešte vráti, tak som si začal hľadať niečo lepšie na spanie, keď už som v tom Cannes. Uložil som sa na úzkom chodníčku, ktorý bol oddelený od diaľnice malou medzou podo mnou. Zaspával som za zvuku trúbiacich kamiónov a ručaním motoriek. Zobúdzal som sa každú polhodinu a pozeral či sa ku mne neblíži úchyl...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

http://peregrinations.kenyon.edu/gilles_photoessay/gillesimageresources.html

Stano Kočiš

Stano Kočiš

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  9x

... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu